Spora Yeni Başlayanların En Büyük Problemi: İlk Harekette Kendinizi Sakatlamamak İçin Bilmeniz Gerekenler

Hangi spor dalı olursa olsun sakatlanma herkesin başına gelebilecek bir durumdur. İster bisiklet sür, ister koşuya çık, herkesin yaşama ihtimali olan bir şeydir. Bu içeriğimizde herhangi bir sporda tatsız olayların yaşanmaması için yapman gereken şeyleri sıraladık. Keyifli okumalar!

1. Önce tıbbi kontrolden geçmelisin.

Sporda sakatlanmana etki edecek bir rahatsızlığın varsa veya herhangi bir rahatsızlığının olduğunu düşünmüyorsan bile mutlaka tıbbi kontrolden geçmen gerekir. Spor esnasında bedenindeki herhangi bir sağlık problemi sakatlanmana yol açabilir. Sağlıklı bir vücuda ve zihne sahip olayım derken var olan sağlığına da bir şey olmasın.

2. Antrenöründen sana özel egzersiz programı yapmasını istemelisin.

Sporda hedeflediğin bir nokta varsa bunu antrenörünle paylaşmalısın. Hedefine göre sana bir egzersiz programı olmalı ve o programa göre hareket etmelisin. Vücudunun ihtiyacı olan egzersizleri bu program sayesinde öğrenebilirsin. Bu sayede yanlış bir hareket sonucu oluşacak sakatlanmaların önüne geçebilirsin.

3. Sana uygun spor ekipmanları ile spora başla.

Sporda sakatlanma ve yaralanmaların sebeplerinden biri de vücuduna uygun olmayan spor ekipmanları ile spor yapmaktır. Vücudunun taşıyamayacağı ağırlıkları taşırsan veya rahat edemeyeceğin bir spor ayakkabı veya kıyafet giyersen sakatlanma ihtimalin yüksek olur. Bu yüzden spor ekipmanlarını doğru seçmelisin.

4. Doğru beslenmeye özen göstermelisin.

Mide krampları, halsizlik ve bunlarla beraber gelen sakatlanmaların önüne geçebilmek için doğru beslenmelisin. Sporda harcayacağın kaloriden daha az kalorili beslenirsen yağ yakımın hızlanır ve daha verimli bir egzersiz yapmış olursun. Sporuna ve sana uygun beslenme düzeni için bir diyetisyene danışabilirsin.

5. Konsantrasyon!

Yaralanma ve sakatlanmaları en aza indirmek için sporuna odaklanmalısın. Dikkatini dağıtan unsurları bir kenara bırakıp sporuna konsantre olursan sakatlanmanın önüne geçebilirsin. Temposuna ayak uydurabileceğin müzikleri tercih edebilirsin. Bu sayede konsantrasyonunu arttırmış olursun.

6. Spordan sonra mutlaka dinlen.

Eğer uzun soluklu bir egzersizden çıktıysan vücudunun dinlenmeye ihtiyacı vardır. Egzersiz ve dinlenme periyotlarını iyi belirleyerek ihtiyacın olan egzersiz ve dinlenme süresini ayarla. Bu sayede kas ağrılarını önlemiş olursun.

7. Spor esnasında vücuduna kulak ver.

Kalbinin ritminde bir anormallik varsa veya nefes alıp vermekte zorlanıyorsan spora ara verip vücudunun sesini dinle. Spor esnasında bu belirtiler bir şeylerin ters gittiğini gösterir.

8. Isınma ve sopuma hareketlerini es geçmemelisin.

Antrenmana başlamadan önce çeşitli ısınma hareketleri ile vücudunu esnetebilir, kendini spora hazırlayabilir ve kas ağrılarının oluşmasını önleyebilirsin. Antrenman sonrası soğuma hareketlerini de ihmal etme.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir