Çin-AB gerilimi otomotiv sektörünü vurdu: Avrupa limanlarında bekleyen araçlar, ödeme yapamayan Çinli üretici

Çinli Otomotiv Üreticisinin Avrupa’daki Ödemeleri Durdurması Krize Yol Açtı

Avrupa pazarında yüksek satış rakamlarına ulaşan önde gelen bir Çin otomobil üreticisi, Eski Kıta’daki ortaklarına olan ödemelerini 2 ay boyunca gayri resmi olarak askıya aldı. Ancak, bu kararın gerekçesi konusunda kimse net bir açıklama yapamadı.

Çinli grubun ortakları arasında umutsuzluk yayılmış durumda. Çoğu, Çinlilerle özel ortaklıkları olduğu için başka gelir kaynakları bulma imkanları kısıtlı. Çünkü Çinlilerle çalışmanın iş yoğunluğu diğer markalara hizmet verme şanslarını azaltıyor.

Bu durumun sonucunda, Çinli grubun ödemelerini askıya almasıyla taşımacılık, gümrükleme, lojistik ve araç hazırlama alanlarında faaliyet gösteren şirketler zor durumda kaldı.

Ödemelerini yapmayan Çinli grupla iş yapan şirketler, ayakta kalabilmek için banka kredilerine yönelmek zorunda kaldı. Ancak bu durumun, şirketleri sadece altı ay süreyle ayakta tutacağı öngörülüyor.

Bazı şirketler ise banka kredilerine başvurmak istemiyor ve bu da diğer ortakların işlerini geciktiriyor. Bu durum, Avrupa otomotiv endüstrisinde ekonomik bir domino etkisi yaratıyor. Eğer durum kontrol altına alınmazsa Çinli grupla iş yapan şirketlerin sayısında artış olabilir ve bu, Avrupa ekonomisi için ciddi sonuçlar doğurabilir.

Piyasa uzmanları, Çinli grubun ödemelerini askıya almasının, Avrupa Komisyonu’nun elektrikli araçlara uyguladığı tarifelerle ilgili bir “cevap” olduğunu düşünüyor. Bu kararın Çin hükümeti tarafından alındığı tahmin ediliyor.

Bazı yöneticiler ise ödeme durdurma kararının, Çin menşeli elektrikli araçların AB’deki satışlarında yaşanan keskin düşüşten kaynaklandığını düşünüyor. Bu nedenle araçların Avrupa limanlarında aylarca beklemesi gerekiyor.

Avrupa Birliği liderliği, Avrupa şirketlerinin bu durum karşısında yaşadığı ekonomik sıkıntıların farkında ve hükümetten destek bekliyor. Ancak durum, krizin hala çözüme kavuşmadığını gösteriyor.

Related Posts

Bircoin üst üste rekor kırdı: Uzmanlar esas uçuracak rakamı bekliyor

Kripto para borsasınd abugünlerde Bitcoin fırtınası kasıp kavuruyor. Yatırımcıların şüpheli baktığı kripto borsasında bazı gelişmeler Bitcoin’in yönünü yukarı çevirdi. Bitcoin’e artan kurumsal talep, ETF girişlerinin artması ve Donald Trump …

Döviz yatırımcısına yüzde 45 zarar! Yatırımda getiri şampiyonu kim oldu?

Yüksek enflasyonda yurttaşlar parasını korumak için sürekli yatırım arayışında. TÜFE’den arındırıldığında yatırım araçlarının kazandırdığı oranları Halk Ana Haber’de Ekrem Açıkel anlattı. 1. SIRA NAMI DEĞER GÜVENLİ LİMANDA Külçe altın olarak 100 …

Bir ilde daha taksi ve dolmuşa zam geldi

Zam furyası devam ediyor. Yozgat’ta şehir içi dolmuş ücretleri öğrenci 15 liradan 20 liraya, kent kartlı biniş 20 liradan 25 liraya, kredi kartlı biniş 25 liradan 32 liraya yükseltildi. Öğrenciler bir saat içerisinde, vatandaş ise 30 dakika içerisinde ücretsiz aktarma yapabilecek.

Mazot koptu gidiyor: Litresi 55 TL’yi aştı

Akaryakıt fiyatları yeniden alev aldı. Döviz kuru, ham petrol fiyatları ve ÖTV artışları derken; 9 Temmuz itibarıyla motorine gelen 1,20 TL’lik yeni zamla birlikte, litre fiyatı birçok şehirde 55 TL’nin üzerine çıktı.

Biraya zam geldi: Bir tanesi 117 lira oldu!

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı enflasyon verilerinin ardından ÖTV oranlarının güncellenmesiyle, alkol ürünlerinde yeni zamlar arka arkaya gelmeye devam ediyor. Tekel Bayileri Yardımlaşma Derneği (TBYD) Başkanı Erol Dündar, iki büyük …

İhracatçılara taahhütlerini tamamlama için ek süre ve itiraz hakkı

Devletten vergi ve harç muafiyeti alan firmalara, ihracat taahhütlerini yerine getirmeleri için daha fazla zaman tanındı. Ceza alan şirketler ise 30 gün içinde itiraz edebilecekler.